Kompleksowa realizacja programów lojalnościowych
Od ponad 20 lat pracujemy nad rozwojem narzędzi trade marketingowych ukierunkowanych na wzrost sprzedaży, budowę i wzmacnianie partnerskich relacji pomiędzy producentem, dystrybutorem i konsumentem oraz wprowadzaniem produktów na półkę, a także poprawą ich ekspozycji. Nasze działania planujemy w taki sposób, aby efektywnie angażowały Uczestników i realizowały wyznaczone cele w ramach ustalonego z Klientem budżetu.
Programy z kartami pre paid
Programy z kartami prepaid
Programy z nagrodami rzeczowymi
Programy z nagrodami rzeczowymi
Programy z wyjazdami incentive
Programy z wyjazdami incentive
Co nas wyróżnia
Programy lojalnościowe B2B przygotowujemy kompleksowo, aby były satysfakcjonujące nie tylko dla Twojej firmy, lecz także dla Twoich pracowników, a przede wszystkim Uczestników, czyli Twoich Klientów. Nasze projekty obejmują kompleksowe działania od zbudowania strategii programu, poprzez zaplecze techniczne obejmujące platformę www, grafikę oraz kreację tekstową, aż po rozwiązania logistyczne. Przejmujemy całość wysiłków, abyś Ty w tym czasie mógł zająć się rozwojem Twojej firmy.
Zakres naszych działań
Budowanie strategii
Pierwszym krokiem, który podejmujemy, jest rozpoznanie potrzeb, aby dopasować do nich odpowiednią strategię programu lojalnościowego B2B. Rozważamy, czy ma być to projekt długofalowy, krótka promocja czy program motywacyjny. Program zawsze jest zgodny z oczekiwaniami firmy, a także jej kontrahentów oraz pracowników.
Stworzenie platformy www
Jesteśmy specjalistami w tworzeniu platform www, których zadaniem jest obsługiwanie programów lojalnościowych promocji i konkursów. Platformy tworzone są w sposób prosty i zrozumiały a przede wszystkim zapewniają bezpieczeństwo przechowywanych danych zgodnie z RODO. Uczestnicy w każdej chwili mogą sprawdzić wszelkie informacje o warunkach udziału w konkursie, stan swojego konta wraz z historią, zapoznać się z nagrodami, brać udział w dodatkowych akcjach czy np. sprawdzić swoją pozycję w rankingu na tle innych uczestników.
Kreacja tekstowa i graficzna
Aby program lojalnościowy był atrakcyjny, musi mieć dopasowaną do grupy docelowej kreację. Za każdym razem opracowujemy indywidualny projekt, począwszy od hasła przewodniego, kreacji katalogu nagród, strony www, e-mailingów, materiałów POS po wszelkie inne elementy komunikacji uwzględnione w przygotowanej strategii programu.
Opieka nad programem
W trakcie trwania programu prowadzimy aktywną komunikację z uczestnikami tak, aby była ona atrakcyjna i dwukierunkowa. Kreujemy i wprowadzamy nowości, tworzymy specjalne promocje sprzedażowe, wpierając konkretne grupy produktów. Budujemy i weryfikujemy wiedzę uczestników na ich temat w ramach prowadzonych akcji e-learningowych. Przez cały okres akcji dla uczestników dostępna jest dedykowana infolinia, na której mogą uzyskać pomoc oraz wszelkie informacje nt. swojego konta czy funkcjonowania programu.
Organizacja prawno-podatkowa
Zapewniamy kompleksowe doradztwo prawno-podatkowe. Ustalamy, jaki rodzaj projektu, będzie najkorzystniejszy i najefektywniejszy dla Twojej firmy – konkurs, promocja czy loteria. Tworzymy regulaminy odpowiadające potrzebom projektu, uwzględniając zasady RODO. Opracowujemy aspekty podatkowe, które uzależnione są od statusu prawnego akcji.
Mechanika programu
Budujemy mechanizmy programów lojalnościowych i motywacyjnych. Tworzymy zasady, za co i w jaki sposób przyznawane będą punkty, a co za tym idzie benefity dla uczestników. Każda przyjęta mechanika oparta jest na analizach i symulacjach tak, aby każdy budżet wydany na program był dobrze zainwestowany i realizował założone cele klienta. Tworzymy programy lojalnościowe B2B, które przede wszystkim mają skutecznie motywować uczestników do zaangażowania się we współpracę z klientem, a także będą obustronnie satysfakcjonujące.
Program szyty na miarę
Czy chcemy motywować swoich klientów, tworząc tylko katalog z nagrodami, czy stawiamy na emocje i budowanie relacji, nadając programowi miękki charakter? Czy będziemy walczyć z konkurencją lepszymi nagrodami, czy może lepiej opierać lojalność klientów na budowaniu z nimi więzi? Zły wybór w tym obszarze często owocuje powstaniem kolejnego projektu typu „zbieraj punkty – odbieraj nagrody”, który zginie wśród wielu innych. Nasz zespół pomoże w odpowiedzi na wszystkie pytania i stworzeniu dokładnego briefu na program.
Jakie korzyści przynoszą programy lojalnościowe B2B?
Zysk dla firmy
- wzrost poleceń Twoich produktów, a w efekcie wzrost sprzedaży
- otrzymanie oferty programu lojalnościowego bardzo dokładnie dostosowywanego do specyficznych potrzeb klienta i wymagań rynkowych
- wzrost motywacji i lojalności klientów
- dzięki systemowi zarządzania siecią sprzedaży możliwość stymulowania wzrostów na poszczególnych kategoriach produktów
- dostęp online poprzez panel programu do zestawu raportów sprzedaży w podziale na poszczególne regiony czy Twoich handlowców
- oszczędność czasu i nakładów finansowych na samodzielne rozwijanie programu – Twoja firma otrzyma sprawdzone rozwiązania
- wzrost rozpoznawalności Twojej firmy wśród współpracowników/kontrahentów
- zwiększenie świadomości marki wśród klientów
- wzrost atrakcyjności w oczach obecnych i potencjalnych pracowników
- stworzenie zgranych i skutecznych zespołów sprzedażowych
Zysk dla uczestnika
- jasny i zrozumiały system celów i nagród
- atrakcyjna i angażująca forma komunikacji z producentem
- podwójna satysfakcja z efektów – z osiągniętych wyników i z wybranej nagrody
- możliwość wyboru nagród zgodnie z zainteresowaniami
- namacalny dowód przełożenia sukcesów firmy na sukces własny
- przejrzysta platforma programu gdzie w każdym miejscu za pomocą przeglądarki www można sprawdzić kiedy i za co otrzymano punkty oraz historię ich wykorzystania
Wiemy jak rozmawiać
Start programu lojalnościowego B2B to dopiero początek. Programy lojalnościowe czy motywacyjne to bardzo zaawansowane narzędzie komunikacji z grupą docelową wymagające głębokiej analizy i doskonałego przygotowania w kontekście kolejnych miesięcy prowadzenia. To, w jaki sposób i z jaką częstotliwością będziemy komunikować się z uczestnikami, często stanowi o sukcesie programu lojalnościowego. W naszej agencji, dzięki wieloletniemu doświadczeniu wiemy, jak rozmawiać z grupą docelową i czym motywować uczestników do większego zaangażowania.
Punktacja w programach lojalnościowych
Za co mogą być naliczane punkty w programie lojalnościowym:
- za obrót – punkty mogą być naliczane procentowo albo punktowo
- za sprzedaż wyznaczonych produktów – istnieje możliwość ustalenia różnej wartości punktowej za sprzedaż konkretnych produktów
- za aktywność w polecaniu produktów przy np. akcjach typu Tajemniczy Klient
- za udział w programie, dodatkowe promocje i zdobywanie wiedzy o produkcie – każdy program daje wiele możliwości budowania interakcji z uczestnikiem poprzez kierowanie do niego różnych form aktywności
Komu naliczane są punkty:
- indywidualnie – każdy pracownik zbiera punkty na indywidualne konto
- zespołowo – punkty są przypisane do odpowiedniej grupy np. zespołu sprzedawców, a następnie dzielone po równo na ilość uczestników
- leaderowi – punkty zbierane są dla leadera zespołu, następnie dzielone są przez niego pomiędzy członków zespołu
Dopasowane narzędzia
Nasze projekty są innowacyjne, wyróżniają się na tle konkurencji, nie tylko ze względu na atrakcyjną kreację czy mechanikę, ale przede wszystkim bardzo dobrą znajomość potrzeb grupy docelowej oraz precyzyjną, dopasowaną do sytuacji komunikację. Jako kanał rozmowy wykorzystujemy zarówno Internet, sms, mms, jak i tradycyjną drogę papierową. Na potrzeby tych działań kreujemy niezbędne materiały informacyjne i reklamowe – katalogi nagród, strony internetowe, e-mailingi, przesyłki direct mail, sales prezentery, materiały szkoleniowe dla sił sprzedaży, materiały POS.
Nasze doświadczenie
Zastanawiasz się nad wdrożeniem programu lojalnościowego B2B?
Poznaj nasze przewagi, skorzystaj z naszego doświadczenia
Jesteśmy polską agencją marketingu zintegrowanego. Planujemy, kreujemy i wdrażamy kampanie reklamowe, których skuteczność potwierdzają zrealizowane przez naszych Klientów cele. Zapoznaj się z naszą ofertą i zobacz, w których obszarach możemy zrealizować Twoje cele.
Promocje sprzedaży
Promocje sprzedaży
Eventy i incentive
Eventy i incentive
Digital i content marketing
Digital i content marketing
Social media i influencerzy
Social media i influencerzy
Public relations
Public relations
Kampanie reklamowe
Kampanie reklamowe
27
2468
360°
Wyślij nam swój brief
Jesteśmy gotowi i czekamy na zapytanie od Ciebie.
Prześlij nam brief lub umów się na spotkanie
contact@pegasus.pl | 22 877 22 18