Agencja reklamowa Pegasus Advertising została wyróżniona brązową statuetką za kampanię dla marki Nasivin w prestiżowym konkursie Effie. Nagrody zostały wręczone 12 października.
Effie Awards to jedyny tak prestiżowy, ceniony na całym świecie konkurs marketingowy. Nagradzane są w nim kampanie, które wyróżniają się na rynku przez najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe. Wśród laureatów znalazła się kampania marki Nasivin zrealizowana przez agencję reklamową Pegasus Advertising. – Aby zdobyć Effie, nie wystarczą świetny pomysł i strategia. Kampania musi przynieść ponadprzeciętne, mierzalne efekty rynkowe. Nagroda jest wynikiem rocznej pracy zespołu zbudowanego wspólnie z naszym klientem – firmą Merck, składającego się z ponad 100 profesjonalistów pełnych pasji i zaangażowania – mówi Sławomir Chmielewski, dyrektor generalny Pegasus Group.
Trudny rynek OTC
Nasivin jest postrzegany głównie jako środek dla dzieci. Jednak w kategorii środków na katar, główny segment rynku i potencjalne źródło wzrostu stanowią preparaty dla dorosłych. Rynek środków na katar dla dorosłych jest jednak silnie konkurencyjny ze stale rosnącą liczbą graczy aktywnych mediowo. Produkty tej kategorii niewiele się od siebie różnią. Katar nie jest poważną chorobą, dlatego o wyborze produktu klient często decyduje spontanicznie w aptece. Wyzwaniem było zwrócenie na siebie uwagi, w celu zbudowania świadomości produktu, a następnie przekonanie konsumentów do zakupu.
Korki w nosie i korkociąg
Postawiliśmy na silną i nośną idee kreatywną – tłumaczy Paweł Rokicki dyrektor zarządzający Pegasus Advertising. W komunikacji użyto zaskakującej czy wręcz absurdalnej metafory: korków w nosie, które potęgowały problem zatkanego nosa. Idea ta została przedstawiona w reklamie TV.
Właściciel marki wykorzystał tę ideę również do komunikacji z farmaceutami wysyłając do aptek promotorów z korkami w nosie dając pretekst do rozmowy o produkcie i czyniąc taką rozmowę dobrze zapamiętaną. Ponadto przedstawiciele firmy Merck zostali wyposażeni w tablety z aplikacją w formie edukacyjnego quizzu, który poszerzał wiedzę farmaceutów, a jednocześnie prezentował cechy produktu.
Doświadczenie w kampaniach reklamowych sięgające lat 90.
W przypadku marki Nasivin wykorzystaliśmy nie tylko wieloletnie, własne doświadczenie, ale także globalne spojrzenie na markę dzięki międzynarodowemu zespołowi ludzi, którzy wspólnie z nami tworzyli ten projekt. Globalne spojrzenie na markę pogłębione o szereg badań konsumenckich i analiz na wszystkich etapach projektu przełożyło się na końcowy wynik całej kampanii – mówi Paweł Rokicki. Wzrost świadomości konsumentów w wyniku kampanii ATL w połączeniu z rekomendacjami farmaceutów okazały się skuteczną mieszanką generującą sprzedaż jednego z najdroższych produktów w swojej kategorii.