Kolejne wyróżnienie dla naszej agencji 360 stopni, tym razem za kampanię dla Vigantoletten. Jak marka tracąca udziały w rynku i nie dysponująca tak dużymi środkami jak konkurencja, zdobyła pozycję lidera?
Jak wyjść z cienia?
Vigantoletten działa na dynamicznie rozwijającym się rynku produktów z witaminą D. Najważniejszy okres dla tej kategorii to sezon zimowy, gdy nasz organizm nie ma możliwości syntezy witaminy D w związku z niską ekspozycją na słońce. Jednak rok 2017 nie był dla Vigantoletten udany – sprzedaż rosła wolniej niż rynek, a konkurenci dysponowali znacznie wyższymi budżetami reklamowymi.
Wiedząc, że w bezpośredniej konkurencji na wielkość inwestycji w sezonie Vigantoletten nie ma dużych szans, musieliśmy znaleźć inny sposób na wzmocnienie pozycji marki. Tak powstał pomysł na wykorzystanie „niskiego sezonu” 2018 – okresu śladowej aktywności innych graczy, a zarazem momentu największego spadku udziałów Vigantoletten.
Tradycyjną grupą docelową Vigantoletten są kobiety w wieku 40–65 lat, dla których ważny jest problem osteoporozy. Letnia kampania została skierowana do młodszych konsumentek: aktywnych, świadomie dbających o zdrowie kobiet w wieku 25-40 lat, które cenią sobie sprawność fizyczną wierząc, że dzięki niej pozostaną długo w dobrej kondycji. Dotarcie do tej grupy miało też ważny wymiar biznesowy. Konsument preparatów z witaminą D jest lojalny, więc skuteczne pozyskanie nowych użytkowniczek latem mogło pomóc marce w kluczowym momencie – sezonie jesienno-zimowym.
W stronę słońca
Vigantoletten jako pierwsza marka w kategorii zdecydowała się na wykorzystanie w kampanii popartych badaniami naukowymi argumentów o potrzebie suplementacji witaminy D także latem, co jest związane z korzystaniem z kremów zawierających filtry UV. Poprzez odpowiednią kreację i treści agencja zadbała o pokazanie szczególnego znaczenia suplementu dla osób aktywnych. Vigantoletten przed wejściem w sezon zimowy uzyskało pozycję lidera pod względem wartości sprzedaży i udział wartościowy marki w rynku na poziomie 19%.
Potencjał doświadczenia
Nasza agencja marketingu zintegrowanego od niemal 30 lat wspiera marki w budowaniu silnej pozycji na rynku i dba o wizerunek swoich klientów wykorzystując działania z obszaru marketingu i PR. Zespół agencji stanowią starannie dobrani eksperci – pasjonaci w swoich dziedzinach. Agencja w swoim portfolio posiada wielu klientów, których wspiera długookresowo, nawet po kilkanaście lat.
“Bazą do stworzenia skutecznej kampanii jest połączenie wiedzy z wielu obszarów marketingu oraz socjologii, psychologii i strategii. W naszej agencji koncentrujemy się na rozwijaniu skutecznej współpracy zespołowej najlepszych specjalistów i managerów. Tak konstruowane zespoły tworzą niekonwencjonalne rozwiązania dla klientów. W całym procesie fundamentalną rolę odgrywa zaufanie i partnerskie podejście do współpracy ze strony naszych klientów. Dzięki temu wspólnie potrafimy osiągać ponadprzeciętne rezultaty” – powiedział Sławomir Chmielewski, dyrektor generalny Pegasus Group.
Nagrodzona skuteczność
Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie. Nagradzane w nim są kampanie marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe. Oceniane są m. in. strategia, dobrane narzędzia realizacji oraz ponadprzeciętne wyniki. Zgłoszenia są oceniane trzyetapowo przez najbardziej doświadczonych liderów biznesu. Przyznawanie punktów odbywa się w sposób anonimowy i tajny. Na wszystkich etapach oceny jurorzy są zobowiązani pisemnie skomentować każde ze zgłoszeń. Nagrodzone zgłoszenia muszą osiągnąć w ocenie minimalny próg punktowy, żeby zakwalifikować się do grona nominowanych lub nagrodzonych.